Welcome to our website !

Jogurtové muffiny s mletým kokosem

By 11.2.15

Dnes bych se s vámi ráda podělila o recept na jogurtové muffiny s kokosem. Podle mě je to skvělá věc jak k snídani, tak k odpolední kávě či čaji s přáteli nebo na dětskou oslavu.

Košíčky na muffiny


Suroviny: 
Těsto: 200g polohrubé mouky, 50g mletého kokosu, 1 čajová lžička strouhané pomerančové kůry (chemicky neošetřené), 2 čajové lžičky prášku do pečiva, 1/2 čajové lžičky jedlé sody (já neměla sodu, a proto jsem tam místo ní dala prášek do pečiva v daném množství), 1 vejce, 75g moučkového cukru, 5 polévkových lžic oleje, 150g bílého jogurtu, 100ml pomerančové šťávy a 1 polévková lžíce pomerančového likéru (ten já jsem tam ale nedávala)
Poleva: 100g moučkového cukru, červená potravinářská barva

Příprava: 
(cca 24 kousků)
1. Troubu předehřejeme na 180 °C. Důlky ve formě (já používám gumové košíčky a do nich potom vložím i ty papírové, nijak nevymazávám ani nevysypávám) vymažeme tukem a vysypeme moukou nebo vložíme papírové košíčky.

2. v první misce smícháme mouku se strouhaným kokosem, pomerančovou kůrou, práškem do pečiva, jedlou sodou  a špetkou soli. Ve druhé misce lehce rozkvedláme vejce. Přidáme cukr, olej, pomerančovou šťávu a likér a vše dobře rozmícháme. Hmotu lehce mícháme (já použila ruční mixér)  se sypkou směsí tak dlouho, až jsou všechny suroviny vlhké.

3. Do důlků formy (v mém případě do gumových košíčku, ve kterých jsou vložené i ty papírové) plníme těsto do tří čtvrtin a muffiny pečeme ve střední části na 15 až 20 minut dozlatova (já vždy ještě dřevěnou tyčinkou/ párátkem píchnu do jednoho z muffinů, abych vyzkoušela zda už jsou vážně hotové. Pokud se těsto lepí k tyčince pár minut je tam ještě nechám). Poté vyndáme z trouby a necháme asi 5 minut odpočinout. Muffiny vyjmeme z formy a necháme vychladnout. 

4. Pro vytvoření polevy smícháme moučkový cukr s jednou polévkovou lžící vody a trochou potravinářské barvy obarvíme narůžovo. Touto polevou muffiny potřeme a můžeme ještě ozdobit růžovou cukrovou květinou (já použila malé barevné hvězdičky) a pocukrovat.
Mufinny v košíčcích

Doufám, že se vám dnešní článek líbil a budu ráda pokud tento recept vyzkoušíte a napíšete mi do komentářů, jak vám chutnalo nebo nechutnalo a jestli byste tyto články uvítali častěji. :)  Krásný zbytek dne.

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Děkuji za recept, určitě se bude hodit a moc ráda ho vyzkouším. Samozřejmě napíšu, jak to dopadlo :D :-)).
    Je to moc povedený článek a nikdy jsem nenašla recept na takovéto muffiny, takže bomba! :-))*

    OdpovědětVymazat